vrijdag 31 december 2010

Workshop familieopstellingen

Door Diana Kors
Familie-opstellingen zijn ontwikkelt door Bert Hellinger. Het is een unieke werkwijze om inzichten te verkrijgen in problemen en levensvragen.

Tijdens de workshop kunnen 2 mensen een thema inbrengen. Het thema wordt met behulp van de andere deelnemers in een opstelling neergezet en als het ware tot leven gebracht. Alle rollen, opsteller, representant en toeschouwer leveren je inzichten op waarmee je verder kunt in je leven.

Wat zijn familie-opstellingen?
Familie-opstellingen zijn een manier om problemen of blokkades te verhelderen door te kijken en ervaren hoe je dat vanuit je familiesysteem mee genomen hebt. Dit zijn meestal zeer onbewuste processen.
De volgende en vergelijkbare vragen en thema's zijn uitermate geschikt om in een opstelling te behandelen:
Hoe houd ik mijn energie in balans?
Wat zou ik kunnen doen om patronen van ziekte, onrust te doorbreken?
Hoe kan ik de relatie met m'n familieleden of gezin verbeteren?
Waarom kan ik me lastig binden?
Wat maakt dat ik bepaalde emoties zo sterk voel, en waar komen ze vandaan?
Ik kom steeds dezelfde problemen tegen in relaties of in werk, hoe kan ik dit veranderen?

Diana werkt met de basisprincipes van Bert Hellinger aangevuld met psychodrama en andere methodieken die samen weer één geheel vormen. Het is een werkvorm die zich niet laat uitleggen, maar die je moet ervaren. “Ik kan niet meer zeggen dan: ga de uitdaging aan!”, aldus Diana.

Ook de rol als representant kan je veel inzichten verschaffen.

Datum: 3 maart
Tijd: 19.30 uur tot ongeveer 22.00 uur
Kosten: 10 euro. Diegene die een opstelling wil doen betaalt daarvoor 15 euro extra
Plaats: in de Herberg, Markt 1a, Cuijk

Aanmelden is noodzakelijk via: rinus@debroncuijk.nl (aub complete adresgegevens en telefoonnummer vermelden) of per telefoon 0485-211 228.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten