zaterdag 28 mei 2011

Gezond eten

Gezond eten

Er wordt ons van alles verteld, door tijdschriften, websites, het nieuws, allerlei actualiteitenprogramma’s, het Voedingscentrum en dan ook nog alle dieetgoeroes. De laatstgenoemden helpen ons vooral met afvallen maar naast dat grote voordeel roepen ze allemaal dat hun methode vooral heel erg gezond is. We zijn er allemaal wel een beetje gevoelig voor.

Na een tijd van het bestuderen en kennis genomen van allerlei verschillende meningen, theorieën, studies en onderzoeken over voeding. Mijn conclusie is eigenlijk heel simpel, in theorie dan. Ik zeg koop echt eten. Eten zonder ingrediëntenlijst. Groenten of vis, rijst zoals het geoogst is, onbewerkt. Als ik soep wil of saus dan ga ik die zelf maken. De tweede regel is dat ik dat echte eten zoveel mogelijk in zijn oorspronkelijke vorm wil kopen.
Dus niet voorgesneden, ‘verrijkt’, vol met allerlei vreemde conserveermiddelen of verwerkt in een fabriek. Een stuk vlees, koop ik niet vaak, meestal een vleesvervanger.
Biologisch kan maar een mooi vlees is prijzig, je kunt het ook bij een slager kopen die je altijd kan vertellen wat de koe gegeten heeft en waar ze geleefd heeft.
Echt eten is gezond eten. Ons lichaam is een puur natuurproduct en het is dan ook volstrekt logisch om het te voeden met natuurproducten. Veel mensen denken dat dit saai eten is voor mensen met ‘paarse jurken, sandalen, overal teveel haar en een tamboerijn’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten