zaterdag 20 augustus 2011

'Farmaceuten bedenken constant nieuwe aandoeningen'

In onze no-risk society worden geen afwijkingen van de norm en van onze verwachtingen geaccepteerd. Het mag ons alleen maar goed gaan. Als dat onverhoopt niet het geval is, betreft het vast een aandoening die wel met een pilletje te verhelpen is. Mijn dochter Isa, 13 jaar, heeft het DNK-syndroom. Mijn vrouw en ik zijn opgelucht dat de diagnose eindelijk is vastgesteld. U vraagt zich wellicht af: DNK-syndroom? ADHD, PDD-NOS (autisme), burn-out; die ziekten zijn inmiddels in hoge mate bekend. Maar DNK-syndroom? Ik schets enkele symptomen bij mijn dochter: ze staart ons soms met grote ogen aan, ze is snel afgeleid, ze is de hele dag met haar uiterlijk bezig, ze kan niet lang met ons aan tafel zitten, ze 'bekt' steeds vaker terug, ze zit uren voor de tv of laptop en ze wil steeds later naar bed. Wordt het u nu duidelijk? DNK staat voor DoodNormaal Kind.

lees meer in de VK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten