donderdag 30 juni 2011

Het recept voor een mooie huid

Het recept voor een mooie huid

Ik kan me goed indenken dat jullie je af en toe een beetje voelen als ik op dat moment en snel weer terug vallen op het oude vertrouwde “huidverzorgingsrecept”. Want hoewel er inmiddels heel wat informatie over huidverzorging op mijn blog te vinden is, is er voor een vlekkeloze huid heel wat inspanning nodig. Toch ben ik ervan overtuigd dat je uiteindelijk zult gaan profiteren van de adviezen. En doe je het niet nu, dan in ieder geval wel over een aantal jaar! Het beste kan je het gewoon stapje voor stapje doen. In de eerste plaats moet je een aantal goede basis producten in de voorraadkast hebben staan. Hieronder vindt je het boodschappenlijstje:
Voor iedereen:
milde ongeparfumeerde gezichtsreiniger die je met water af kunt spoelen
moisturizer of serum met een hogere concentratie vitamine C en bij voorkeur ook niacinamide
petrolatum (of wel de gewone vaseline) of lanette crème
zonnebrandcrème factor 15/30
Als je de 30 gepasseerd bent:
tretinoine 0,02%
exfoliant (glycolzuur 8% of salicylzuur 1%)
hydroquinone of azalic acid (als je last hebt van pigmentplekjes)
Bij puistjes:
benzoylperoxide 2.5%
salicylzuur 1 of 2 % Voor de tretinoine en hydroquinone of azalic acid heb je een recept van een arts nodig. Niet elke huisarts zal staan te trappelen om je dit voor te schrijven. In dat geval kan het de moeite waard zijn een keer een bezoekje te brengen aan een cosmetisch dermatoloog. Benzoylperoxide kan je zonder recept bij de apotheek halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten